|
Aktív iskola

Az Aktív Iskola egy, a Magyar Diáksport Szövetség által életre hívott program, amelynek célja, hogy mozgásra ösztönözze az általános és középiskolák tanulóit, segítse, hogy a résztvevő oktatási intézményekben a diákok rendszeres testmozgását segítő közeg és környezet alakuljon ki. Ebben minden tanuló számára lehetőség nyílik az ismétlődő és minőségi testmozgásra.
A Tarjáni Német Nemzetiségi Általános Iskola 2025. szeptember elsején azzal a határozott céllal csatlakozott a kezdeményezéshez, hogy annak keretében bővítse - a már addig is rendkívül színes - sportos, szabadidős palettáját.
A tanév során a testnevelők munkaközössége koordinálásával és a kollégák aktív, proaktív részvételével szerveződnek és valósulnak meg a változatos, mozgásos aktivitások az iskola területén és más, gondosan kiválasztott helyszíneken.
Az aktív iskola program elemei:
Minőségi diáksport
Bővül a tanórán kívüli diáksport foglalkozások és események köre
Minőségi testnevelés
Folyamatosan fejlődnek a testnevelést tanító pedagógusok és a fittségoktatás
Egészséges életmódot támogató környezet
Olyan iskolai környezet kialakítása a cél, amely egészséges életmódra ösztönzi a tanulókat
Tanulói bevonódás
A tanulók bevonása az iskolai sport aktivitások szervezésébe, lebonyolításába
Partnerség és kommunikáció
Folyamatos tapasztalatmegosztó, tájékoztató és fejlesztést célzó kommunikáció folytatása az iskolán belül, a szülői közösséggel, más Aktív Iskolákkal és lehetséges partnerekkel a településen
Az aktív iskola program várható eredményei:
A diákokat a testnevelés órákon kívül is arra ösztönzik, hogy sokat mozogjanak, például tanítás előtt, egyes tanórákon, tanórai szünetekben vagy a délután folyamán.
Az Aktív Iskolák a korábbiakhoz képest több és változatosabb mozgás- és sportlehetőséget biztosítanak, segítve ezzel a családok időbeosztását is.
|
 |
Csengetési rend
1.óra: 7.55-8.40
2.óra: 8.50-9.35
3.óra: 9.45-10.30
4 óra: 10.40-11.25
5.óra: 11.35-12.20
6. óra: 12.50-13.35
7. óra: 13.40-14.25
8. óra: 14.30-15.15
9. óra: 15.20-16.10
|  |
|